اخبار سنگ

بسیاری از کشورهای دنیا که در حوزه تولید و فرآوری سنگهای تزئینی فعالیت میکنند بسیار از زودتر از ما به این نکته بسیار مهم و اساسی پی برده اند که اگر توجه به بازارهای بین المللی و صادرات نداشته باشند، صنعت آنها خیلی زود با نابودی و زوال مواجه خواهد شد و از بین خواهد رفت.
تجربیات تلخی که صنعت سنگ ایران طی دهههای اخیر با تکیه صرف به بازارهای داخلی و غفلت از بازارهای صادراتی تجربه کرده را آنها خیلی زودتر از ما تجربه کرده اند، به همین منظور و برای جلوگیری از تکرار این تجربیات و جلوگیری از بروز رکود در صنعت خود، صادرات را در اولویت برنامهها قرار داده اند. به نحوی که هر کدام از این کشورها امروزه از بزرگترین تولیدکنندهها و صادرکنندههای سنگ تزئینی هستند و هر ساله میزان قابل توجهی از درآمدهای صادراتی حوزه صنعت سنگ جهان را نصیب خود میکنند.
مشکل خام فروشی امروز به عنوان یک معضل مهم گریبانگیر حوزههای مختلف از جمله حوزه صنعت سنگ است و علیرغم همه تاکیدهایی که برای افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و جلوگیری از خام فروشی شده و مسئولین کشور آن را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح میکنند، اما همچنان در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد که سد راه رشد و توسعه و درآمدزایی و ارزآوری صنعت سنگ است. در این رابطه خبرنگار مهر، پای صحبتهای تعدادی از فعالان صنعت سنگ نشسته تا بیشتر و دقیقتر از دغدغههای این فعالان اقتصادی کشور مطلع شویم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:
قوانین ارسال دیدگاه در سایت
چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
نظرات کاربران